Matematika online

matematikatanár
Felvételire, érettségire vagy jegyjavításhoz profi élő online órát tartok 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12. osztályosoknak. Eredményes tanulási módszertan, tapasztalt tanárral! Bevált tuti-tippek, amivel sikerül a matek! Diákjaimat a legjobb gimnáziumokba veszik fel, de a bukdácsoló középiskolásoknak és jegy javítást remélő általános iskolásoknak is gyors segítséget tudok ajánlani. Magamról bővebben…
Időpontfoglaló

Árak
Akár céges névre kiállított számlát is tudok írni.
- 2022 szept. 1-től – 2023 jan. 31-ig
4800 Ft / 45 perc előre fizetve, óraszámtól függetlenül
- 2023 feb. 1-től – 2023 jún. 31-ig
5500 Ft / 45 perc előre fizetve, óraszámtól függetlenül

Előre fizetés
Az időpontfoglaló felületén a kiválasztott órákat azonnal lehet fizetni bankkártyás fizetéssel. Lehetőség van az óra kezdetéig bármikor más időpontra módosítani a foglalásokat, akár több alkalommal is, de nem mondhatók le.
Ha az adott órán nem vesz részt a diák és nem történt előtte módosítás, akkor az óra megtartott órának minősül.

Foglalás menete
Az időpontfoglalóban 6 hétre előre láthatók a szabad időpontok. Minden hétfőn megnyílik a 6 hétre következő hét. A naptár mindig az aktuális állapotot mutatja. Az órarendem gyakran változik, naponta többször is annak függvényében, ahogy más tanulok lefoglalják, visszamondják, vagy módosítják órájukat. A diákok általában 1-2 hétre előre foglalnak, sürgős esetben, ha nincs hely Messengeren vagy Viberen rám lehet írni és általában megoldjuk, hogy legyen hely például egy váratlanul bejelentett dolgozat felkészülésére.
Új diák első alkalommal az “Első matekóra” lehetőséget válassza, hogy az alap adatokat meg tudja adni. Minden esetben telefonon hívom az új tanítványt, hogy megbeszéljük az első óra menetét.
A foglat időpont előtt 1 perccel Messengeren vagy Viberen küldöm az óra belépési linkjét. Az órát telefonon, tableten vagy számítógépen is meg tudjuk tartani. Laptop esetén ajánlott külső egér használat.
Az órán egy olyan felületen dolgozunk ahol egyszerre tudunk a képernyőre írni. A tanulók a telefonon és tableten az újukkal vagy digitális ceruzával, számítógépen egérrel írnak (gamer egér tökéletes). A fiatalok meglepően hamar – általában az első óra végére – már úgy kezelik a felületet, mint én több éves gyakorlással. Az órán nem csak én magyarázok, hanem a diák megoldásmenetét is látom, amit ha szükséges azonnal javítani lehet. Nekem be van kapcsolva a kamerám, a diáknak viszont nem kötelező.
Az óra anyagát átküldöm így később visszanézhető.
Egy “fizikailag megtartott” órával összehasonlítva körülbelül 5 perccel többet tudunk tanulni, mivel nem kell másolni pl. a feladatokat, hanem egy gombnyomással beillesztem, és az internet segítségével pedig izgalmas képet, segédanyagot tudok bármely száraz anyag mellé prezentálni.

Kiket tanítok?
- Általános iskola: 5, 6, 7, 8. osztályosok
- 6. felvételi
- 8. felvételi
- 0. évfolyamos (nyelvi előkészítő) matematika
- gimnázium, középiskola 9, 10, 11.(középszint), 12.(középszint) osztály
- középszintű érettségi
- főiskola egyetemen a középiskolás anyag ismétlése
Akiket NEM tanítok!
- Általános iskola alsó osztály 1, 2, 3, 4. osztály
- 4. felvételi
- gimnázium, középiskola 11(emelt szint), 12. (emelt szint) osztály
- emelt szintű érettségi
- főiskola, egyetemen oktatott matematika
Miért van olyan, amit nem tanítok?
A matematika tanagyag nagyon nagy, specializálódtam a 5-12. osztályos anyag oktatására, hogy ebben a maximumot tudjam nyújtani a legjobb magyarázatokkal, fejből megtanult példákkal és eredményekkel, hogy a diákok minden kérdésére azonnal tudjak egy olyan levezetéssel szolgálni, amivel valóban megérti az anyagot.

Magamról

Sok éves tapasztalatom van diákok felkészítésében. Már iskolás éveim alatt is korrepetáltam, így a diplomám megszerzését követően gyakorlott magántanárként vállalhattam a tanítványokat. Pár éves külföldi munkatapasztalat után ismét folytattam a tanítást.
Több mint 20 éve tanítok, több mint 1500 diák fordult már meg nálam.
Tanítottam a Németh Kálmán (Fót) és a Székely Bertalan (Szada) iskolákban, matematikát.
Óráim alatt nagy hangsúlyt fektetek az alapok begyakorlására, hiszen egy jó alap nélkül nem lehet építkezni. Az óráimra a határozottság és a jól felépített gondolatmenet jellemző. Az elméleti részek megtanulását rengeteg gyakorlat kell, hogy kövesse. Így biztonságosan, akár stressz helyzetekben – dolgozat írásnál – is alkalmazni tudja a diák a tanultakat.
Jól bevált példákkal gyakoroljuk be a tananyagot, miközben megkeressük, hol történnek gyakori tévedések hibák, ezeket megtanuljuk kezelni.
“Talán ami a legfontosabb, a tanulást magát sajátítjuk el. Hogyan kell egy feladathoz hozzákezdeni, milyen lépéseket kell követnünk, hogy eljussunk a megoldásig.”
A tanulók számára érthető, hétköznapi nyelven közelítem meg a matematikai problémákat, az elvont fogalmakhoz egyszerű, a diákok által kedvelt képeket társítok, hogy könnyebb legyen számukra a száraz elméleti tananyag befogadása.

Heti hány óra javasolt?
Minden diák más és más, különböző ütemben tudják elsajátítani az anyagot. Azonban nagy általánosságban elmondható, hogy
- heti 1 órával a diák csak szinten tudja tartani a matematika tudását. Ez általában nem elég a jegy javításához.
- heti 2 órával fél-egy jeggyel lehet javítani az osztályzaton. Ez attól függ van-e lemaradás, és ez milyen mértékű.
- heti 3 órával már egy intenzív felkészülés érhető el. Ez már egy látványos javulást eredményez. Javasolt a felvételi, érettségi előtti időszakra illetve pótvizsgára.
- heti 4 óra azoknak a diákoknak javasolt, akik a tanulást az utolsó pillanatra halasztják. Egy pótvizsgánál, ahol egy egész éves anyagot kell átvenni , vagy érettségi előtt a négy éves tananyag átismétlésénél lehet hasznos ez az óraszám.
Tapasztalatom szerint a gyors, sok órás felkészülés az adott vizsgán sikeres lehet, ám nem ad hosszútávon megmaradó tudást. Ahhoz inkább egy rendszeres, kiegyensúlyozott tanulás szükséges.

Diszlexia, diszkalkulia és egyéb nehézségek
Gyakran azért keresnek meg a szülők, mert ha diák figyel is órán valahogy nem megy neki a matematika. Ez lehet már diagnosztizált probléma, vagy olyan amiről a szülő esetleg még nem tud. Mivel rengeteg diák megfordul nálam, tapasztalatból tudom mondani, ha egy tanuló valóban átlag alatti teljesítményt nyújt, illetve problémás esetben a megfelelő módszertant fogjuk alkalmazni. A feladatoknál rendszeresen használunk színeket ábrákat és megtanuljuk hogyan lehet együtt élni a hátráltató tényezőkkel és hogyan lehet azokat legyőzni. Mire a tanuló kikerül a munkaerőpiacra addigra bármilyen betegséggel is diagnosztizálták iskolás évei alatt, ugyan úgy kell teljesítenie egy munkahelyen, mint a kollégájának, nem lesz kivétel. A feladatom, hogy a nebulót felkészítsem és megtanuljuk, hogyan tudja leküzdeni az akadályokat.

Videók
Az alábbi videókon keresztül látható, hogy milyen stílusú a magyarázatom.



Kapcsolat
Telefon: +36 30 611 1060
Email: liptay.gabor@gmail.com
Itt érhet el: Messenger-en.
Itt tudja bekövetni a TanuljFiam oldalt Facebook-on.

Így érhet el Viber-en: telefonjával olvassa be a QR-kódot, hogy kapcsolatba léphessen velem.
Menü / Névjegy hozzáadása / QR-kód leolvasása

Itt láthat további videókat a TanuljFiam YouTube csatornáján.